Edellisen postauksen jatkoksi....

sopii mielestäni mainiosti Journalistin viimeisimmästä numerosta poimimani teksti, joka on sinne lainattu urheilutoimittaja Tapio Suomisen blogista Tapsan takahuone (28.2.2010), jota minäkin siis tässä  lainailen: 

Oletteko panneet merkille, kuinka kummallista ja epäloogista on miehen elämä? (Kolmevuotias) Oliver jo kertoi, mistä me miehetkin tulemme. Myöhemmin, aikuisiässä, vietämme valtaosan ajastamme pyrkimällä vimmatusti samaan paikkaan takaisin. :-)

Näin siis Tapio Suominen Journalisti-lehdessä. Aika hauskasti sanottu. Eikö totta?!  (RVC)

Ja jatkoksi vähän muutakin

Samassa Journalistin numerossa Pekka Vehviläinen kertoo,  miten suomalaiset Mediatalot  huomasivat Naamakirjan (Facebook), kun saivat tietää, että viidennes suomalaisista oli liittynyt yhteisöpalvelu Facebookiin.  Kiireisimmät toimitukset perustivat oitis Naamakirjaan ryhmänsä.  (Kuten myöhemmin Mansikka-lehtikin jokin aika sitten.) Näissä ryhmissä  melkein ainoa perustajan hoitama toiminto on kuulemma uutissyötteiden tarjonta. Ryhmään liittyneet voivat linkittyä verkkouutisiin ja kommentoida niitä.  

Erityisen innokkaasti Naama-kirjaan  on tullut Yleisradio.  Yle-urheilulla on Facebookissa 3342 fania,  ja Pikku kakkosella 7096.  (Hesarin Nyt-liitteellä on  1.335 fania ja Valo Aamulehdellä 283 ja Lapin Kansalla 559.)  Yleisradion näkyvää esiintymistä Facebookissa ei katsota pelkästään hyvällä silmässä.  Sehän tuo itseasiassa julkisella rahoituksella tehtyä sisältöä Facebookiin ja auttaa siten kalifornialaista Mark Zuckenbergia ja muita 10,5 miljardin arvoisena pidetyn palvelun omistajia lihottamaan lompakkojaan.

PS. 2.  Taas kerran  on tullut todistetuksi se, että raha se on joka ratkaisee. (RVC)

PS. 3.  Samassa Journalistin numerossa kerrotaan myös, että Helsingin Sanomat on menettänyt vuosina 2005-2009 peräti 33.000 tilajaa.  Sen levikki on jo alle 400.000.  (RVC)