Perussuomalaisten valtuutettu selitteli muslimityttöpuheitaan

Kotkalainen perussuomalaisten kaupunginvaltuutettu aiheutti pienen kohun kirjoituksellaan muslimityttöjen tappamisesta.
 
Valtuutettu Van Wonterghem totesi:
"Minun puolesta Saudit tehkööt omassa maassa mitä haluavat, se ei kuulu meille. Positiivisena asiana voidaan pitää, aina kun tapetaan muslimi tyttö, saadaan yksi potentiaalinen muslimien synnyttäjä pois pelistä." (SIC!)

Van Wonterghem kommentoi uutista, jossa kerrottiin teini-ikäisen tytön kuolleen hänelle määrättyihin raipaniskuihin Saudi-Arabiassa.  Kun muut keskustelijat hämmästyivät provosoivasta tekstistä, Van Wonterghmen kirjoitti todenneensa vain itsestään selvän asian.

"Näin minä olen kirjoittanut. Ajatus oli, että en minä mitään muuta positiivista kykene keksimään, jos nyt oikein etsimällä etsitään. No, saavat he tietysti oikeutta, heidän lakien mukaan. Mutta en minä ymmärrä, miksi meidän pitäisi hyväksyä sitä", Van Wonterghem sanoo HS:lle.

Lain mukaan rangaistavaa on, jos levittää mielipiteen, jossa johonkin kansanryhmään kohdistuvaa väkivaltaa pidetään hyväksyttävänä. Van Wonterghem ei koe, että kirjoituksen voisi epäillä olevan kiihotusta kansanryhmää vastaan.

Eikö ongelma silti ole, että ihmisen tappamista pidetään positiivisena?

"Se riippuu, miltä kannalta katsoo. Sanotaan näin, että teoreettisesti sitä voi pitää positiivisena myös väestöräjähdyksen kannalta, mutta se siis hyvin teoreettisesti. Mitä vähemmän on potentiaalisia ihmisiä synnyttämässä, sitä vähemmän väestö kasvaa. Mutta se on hyvin teoreettinen", Van Wonterghem sanoo.

Perussuomalaisten Kymen piirin puheenjohtaja, kansanedustaja  Jari Lindström sanoo, ettei jaa näkemystä.  "Se on hänen ikioma, henkilökohtainen mielipiteensä. Minä en itse lähtisi tuollaisia kirjoittelemaan, mutta Freddy kirjoittelee, mitä kirjoittelee. Se ei ole meidän yhteinen näkemyksemme", Lindström sanoo.

Jukka Harju

PS. USKOMATONTA ! TÄHÄNKÖ OLLAAN TULOSSA VAI TULTU JO??!! (RVC )